"La fermesa d'un somriure" Sebastià Serra, en la memòria
 
EL PEU, FITER; LA MIRADA, ATREVIDA
veure totes

Palma
Mallorca
Menorca
Eivissa
Grup parlamentari
Consell de Mallorca


 

Notícies. 15/02/2012

PSM-IV-ExM considera prioritari acabar el tren de Llevant, en compte de començar el 2n Cinturó

“Si Foment té 90 milions per fer una autopista a Palma, té 90 milions d’euros per pagar els contractistes del tren Manacor-Artà perquè acabin les obres. Qualcú ens engana”



Els grups institucionals de la coalició PSM-IniciativaVerds-Entesa al Consell de Mallorca, l’Ajuntament de Palma i el Parlament de les Illes Balears presentaran iniciatives per reclamar als governs del PP que reconsiderin les prioritats d’inversions en infraestructures de transport. Els portaveus al Consell i a Cort, Joan Font i Antoni Verger, i el diputat Antoni Alorda, han explicat en roda de premsa que instaran als equips executius de les principals institucions del país que no iniciïn la licitació de les obres del Segon Cinturó de Palma i destinin els 90 milions que costaria aquesta autopista a acabar les obres del tren de Llevant (Manacor-Artà), ja començades, i a pagar els proveïdors que encara no han cobrat els treballs ja executats d’aquesta infraestructura ferroviària.

 

Una vegada la Comissió de Medi Ambient de les Illes Balears ha exonerat el projecte de Segon Cinturó de passar la tramitació ambiental, el Consell té previst iniciar la licitació de les obres. Joan Font ha explicat que el PSM-IV-ExM presentarà una moció en el proper plenari de la institució insular per demanar que s’aturi la tramitació de la primera fase de la Via Connectora: “la prioritat en aquest moment és pagar els proveïdors i acabar les obres començades. I més encara si es tracta d’obres ferroviàries, ja que és una infraestructura de transport públic i sostenible. No entenem com el PP té el tren de Llevant amb les obres contractades, mig executades i aturades, i ara vol gastar els doblers del Ministeri de Foment per fer una autopista, que vol dir més cotxes i més impacte en el territori”.

 

El diputat Antoni Alorda també ha avançat iniciatives parlamentàries en relació a aquesta qüestió, i ha acusat el Govern espanyol d’enganar els ciutadans de Balears: “l’Estat ens pren el pèl. I els governs del PP d’aquí es deixen enganar perquè tenen un plantejament que prima les autopistes noves per damunt del tren. Si Foment té 90 milions d’euros per fer una autopista, té 90 milions d’euros per pagar els contractistes del tren de Llevant perquè acabin les obres. I si Foment no té doblers, no pot ser que ens aboqui a una altra obra que després ningú pagarà els contractistes. És un despropòsit. Aquí ens està enganant qualcú. Cal deixar clar que si no s’està acabant el tren de Llevant és perquè el Partit Popular no vol acabar el tren de Llevant. I basta d’excuses d’anteriors governs”.

 

Joan Font ha puntualitzat: “no volem renunciar a cap inversió del Govern de l’Estat en general, sigui del conveni de carreteres o del conveni ferroviari [tots dos finançats pel Ministeri de Foment]. El que volem és prioritzar les inversions, sobretot si ens diuen que no hi ha doblers”.

 

Una autopista per Palma que abunda en un model fracassat

 

Per la seva banda, Antoni Verger ha mostrat una “oposició rotunda a aquesta autopista entre el Coll d’en Rabassa i l’autopista d’Inca”. I ha avançat que dia 23 anirà a plenari moció de rebuig a aquest projecte (moció que adjuntam, i que demà es debat en comissió). Verger denuncia que “aquesta infraestructura és una autopista, amb enllaços a diferent nivell, que estaran molt a prop de les cases de Son Ferriol. Hem detectat una preocupació entre els veïnats de Son Ferriol per aquest tema, i els hi donam tot el nostre suport”. Verger també argumenta que en un moment de crisi energètica, el projecte de Segon Cinturó com a autopista “abunda en un model fracassat, que prima el cotxe privat en compte del transport públic, molt més sostenible”.

 

Cal recordar que la passada legislatura els partits que integren la coalició PSM-IV-ExM varen discrepar amb els seus socis de govern del PSOE perquè els socialistes volien impulsar unilateralment el mateix projecte que ara recupera el PP (una Via Connectora que en compte d’un desdoblament és una autopista), i varen aconseguir aturar la licitació de l’obra.






Documents

Moció del PSM-IV-ExM a Cort per aturar les obres de la Via Connectora (551 KB)



      

 

 












PSM Entesa Nacionalista - Reservats tots els drets.                  Desenvolupat per: