KALIA VANISH OXYACTION MULTI CHRISTALWHITE
Article de Nanda Ramon, vicesecretĂ ria del PSM-Entesa Nacionalista i candidata del Bloc per Palma, publicat avui a www.tribunamallorca.cat
Cada migdia la televisió ens ofereix un rosari televisiu de marques imprescindibles: Neutrex, Vergel, Dixan, Colon… El meu preferit, indubtablement, és Kalia Vanish Oxyaction Multi Christalwhite.
La primera vegada que el vaig veure ja em va escandalitzar el cercavila de dones –agraïdes i reconfortades per l’existència d’un detergent impronunciable– que travessen un poble en un jubileu col·lectiu i vestides de color de rosa. Ni un sol home apareix en pantalla durant tota l’emissió.
De fet, l’espot em va semblar com a mĂnim tan reprovable com l’anunci de Dolce & Gabanna que l’Observatori la Imatge de la Dona de l’Instituto de la Mujer va convertir la setmana passada en top de popularitat pel fet d’haver-ne exigit la retirada, en considerar-lo “una apologia de la dona sotmesa”.
El sotmetiment femenĂ, però, tĂ© altres cares i altres formes. Algunes fins i tot mĂ©s perilloses que la sexual, tot i que aquesta sigui la que tendeix a provocar els majors escĂ ndols i la que condueix el feminisme fins a la perillosa frontera del puritanisme sexual.
És per això que Ă©s tan necessari que les institucions s’impliquin en l’elaboraciĂł i en la posada en prĂ ctica d’un Pla d’Igualtat ambiciĂłs que contempli, entre d’altres mesures, la creaciĂł d’un Observatori de Gènere, capaç de combatre els estereotips mediĂ tics, les trampes publicitĂ ries, les rèmores discriminatòries, l’assignaciĂł de rols en funciĂł del gènere, la reproducciĂł de tòpics i patrons... Les dones –especialment les mĂ©s joves– s’han de “sentir segures” davant la publicitat. I això no s’arregla ni amb un desodorant ni amb una compresa.ť
|