Excursions i preus
Un deu està curat ja d'espants, perquè quan vaig veure el
primer globus sonda d'aquests passerells, vaig sospitar que no
arribaria molt lluny, però mira per on, resulta que ara això és
una qüestió que durà a terme fins i tot es Govern sortint.
Mirin, els decrets de transports varen ser promulgats en temps
del PP, i per obra de l'amortitzat Verger, tenia i té
aquest decret greus mancances, però de cap de les maneres es pot
argumentar que la protecció de les lÃnies regulars sigui una
d'elles. Tot i això, s'ha de dir que no s'ha fet un seguiment
real ni aquests darrers quatre anys, ni els anteriors, per evitar
el frau en aquesta norma. L'exemple més flagrant d'això són
els anomenats «manteros» que ara ja venen tota casta d'articles
de suvenir tant dins com fora dels autocars, i d'altres herbes
que converteixen la nostra estimada illa en una mena de basar
tercermundista, que tergiversa la nostra realitat de paÃs,
modern i avançat. Ja se'n poden gastar de milions d'Euros en
imatge i publicitat, que si quan arriben aquÃ, es troben amb
aquestes animalades, el seu missatge a sa tornada només pot ser
un: «quina presa de pel!!»
Però, posem clar distints aspectes, les excursions són cares
perquè un determinat ens associatiu anomenat AVIBA, marca uns
preus als seus associats per no entrar en competència entre ells.
Vostès creuen que amb els mateixos costs, els qui controlen més
del vuitanta per cent dels turistes que arriben a Mallorca,
davallaran el seu marge de benefici? No seran els seus ulls que
ho veuran.
Un altra, amb una diferència del 30%, la competència entre el
sector discrecional i el regular, tomba radicalment a favor del
primer, i això significa que les xifres de dèficit de les
regulars s'haurien d'eixugar a cà rrec dels pressuposts de la
CAIB, li diguin com li diguin, es pot anomenar com ajuts a la
renovació de flota, i després aquesta flota renovada es dedica
a donar transport als serveis de «manteros» que contracten
certes empreses de lÃnies regulars amb els seus autocars
dedicats a servei discrecional.
I, quina és veritablement la diferència entre un servei de
transport turÃstic i un de regular? Idò n'hi ha moltes, però
de cap de les maneres hi ha diferència quan el resultat final es
deu exclusivament a la xarxa comercial de venda que poden posar
en marxa les agències de viatge, turoperadors, i d'altres herbes.
I tot això diuen els diaris que compta amb el vist-i-plau de
l'anterior Govern, també s'ha de deixar clar que això significa
el del PSOE, que era el que s'encarregava de transports, dubt
molt que d'altres partits del Govern li donin suport a això, però
coses més rares s'han vist.
|