Llibertat per al «Rainbow Warrior»
El Rainbow Warrior, el vaixell insÃgnia de l'organització
ecologista Greenpeace, va ser abordat i segrestat, el passat 13
de juny, per membres de la Guà rdia Civil espanyola, en una
operació dirigida per Juan Cotino, delegat del Govern espanyol a
València i exdirector general de Policia del govern espanyol.
Posteriorment, el capità del vaixell ecologista, Joel Steward, i
altres quatre membres de Greenpeace varen ser jutjats i
condemnats al pagament d'una multa de 630 euros.
Tot i haver estat jutjats, el ministeri de Foment del govern
espanyol, que dirigeix Ãlvarez Cascos, inicià un expedient
sancionador pel mateix motiu i imposà una fiança, per ventura
seria més exacte parlar de rescat, de 300.000 euros. Aixà les
gasten els aspirants a successor que volen ser més pepistes que
el Pepe (MarÃa Aznar).
O sigui que, al mateix temps que el govern espanyol fa la vista
grossa davant la importació de fusta il·legal procedent d'Àfrica,
persegueix els ecologistes que denuncien aquest trà fic il·legÃtim
i que lluiten contra la destrucció dels boscs primaris i a favor
del consum responsable de fusta.
Un servidor, tot i no compartir el cent per cent de l'ideari de
Greenpeace (la concepció «nacional» de la multinacional verda
està més a prop de la dels seus segrestadors que no de la meva),
ha estat embarcat en e Rainbow Warrior i ha viscut molt de prop
accions com la del 13 de juny (de fet, vaig tenir el plaer de
participar en una d'exacta). Es tracta d'accions totalment pacÃfiques
i que sempre tenen per objectiu la defensa dels interessos col·lectius.
En el cas de l'acció al port de València, aquesta, forma part
d'un «tour» internacional, que amb el lema «no més fusta il·legal»,
té per objectiu denunciar la destrucció dels darrers boscs
primaris del Planeta i la complicitat de diversos estats europeus
com França, Ità lia o Espanya.
Segons un informe dels ecologistes, el 2001, l'estat espanyol
importà més de 860.000 metres cúbics de fusta procedent de
tales il·legals, xifra que significa el 10,5% del total de les
importacions.
Crida poderosament l'atenció el tracte dispensat per part del
govern espanyol al vaixell ecologista, al qual ha mantingut
segrestat durant tres setmanes, sobretot si es compara amb
l'actitud dels governants espanyols en el cas del petrolier
Prestige. Nou mesos després de la catà strofe i de la marea
negra que s'originà , el seu impacte ambiental, econòmic i
social encara no s'ha donat a conèixer, el petrolier continua
vessant fuel des del fons del mar i ningú ha assumit cap tipus
de responsabilitat per aquest atemptat contra el medi ambient.
La celeritat i la contundència demostrades per Ãlvarez Cascos
en el cas de Rainbow Warrior, contrasta amb la lentitud, la poca
diligència i la inoperà ncia demostrada per l'esmentat ministre
i d'altres no esmentats.
Potser tota la trama denunciada a la pà gina web: «www.iespana.es/tramaprestige/prestige.html»
n'és una explicació a les diferències de celeritat en els dos
casos.
|