L'Entesa considera molt decebedora la declaració de servei públic del transport aeri proposada pel PP
Una vegada
conegudes les primeres dades sobre les propostes del Govern de lEstat
en relació a la declaració dobligacions públiques del
transport aeri, Entesa Nacionalista i Ecologista (ENE) la
qualifica dextraordinà riament decebedora, pels següents
motius:
1) Es limita al transport aeri interinsular, deixant de banda les
rutes de les Illes amb la PenÃnsula, que són les més cares i
que suposen el 75% de les efectuades en lÃnia regular. Això
suposa no tan sols un greu perjudici per a les economies
familiars, sinó per a qualsevol intent de desestacionalització
turÃstica a les Pitiüses.
2) En el cas de les rutes interinsulars, cal tenir en compte que
des de lany 1996 ençà el trajecte Eivissa-Mallorca ha
patit un encariment de quasi un 90%: 68,8 el trajecte
anada i tornada per a residents lany 96, enfront del més
dels 130 actuals. La proposta del PP significa una rebaixa
just del 30%. Això significa que fins i tot considerada levolució
de lIPC és a dir, si ho mesuram en pta. o euros
constants- els ciutadans de les Illes continuaran pagant el
transport interinsular molt més car que tot just fa uns anys.
3) El PP pretén fer creure que laugment al 50% en el
descompte per resident al qual es nega- i la fixació dobligacions
de servei públic amb establiment de preus mà xims són mesures
excloents una respecte de laltra quan són plenament
compatibles. Els descomptes als residents estan contemplats en la
Llei de Règim Especial de les Illes Balears, mentre que les
obligacions de servei públic estan regulades per una llei especÃfica,
tal i com succeeix a les Illes Canà ries.
3) Les tarifes mà ximes proposades pel govern del PP quant al
transport interinsular continuen suposant un greuge comparatiu
amb les vigents a les Illes Canà ries. Mentre que es proposa pel
trajecte Eivissa-Palma -trajecte només danada, amb
resident inclós- una tarifa mà xima de 48 , a les Canaries
els trajectes més similars tenen un preu de 35,5 . La
diferència parla per si sola.
4) LEntesa vol denunciar aixà mateix lactitud
rematadament sectà ria i partidista del PP en aquesta qüestió,
intentant fer passar les actuals mesures com exemple de la seua
bona gestió quan la realitat és que el Govern Aznar ha estat
bloquejant deliberadament qualsevol millora del transport aeri a
les Balears illes simplement perquè les institucions illenques
no eren del seu mateix color polÃtic.
5) LEntesa insta als ciutadans i ciutadanes dEivissa
i Formentera a continuar reivindicant una millora en el transport
aeri de les Illes, perquè, com sestà demostrant, la
mobilització i la pressió ciutadana són lúnica via amb
possibilitats reals per fer canviar dopinió al PP i que
arribem a disposar dun transport aeri en condicions
realment justes i dignes. Basti recordar que lany 98 lactual
president del Consell Insular, Pere Palau, va arribar a
justificar la pujada de les tarifes aèries si això servia per
millorar els horaris i les freqüències (veure, per exemple,
declaracions a Diario de Ibiza, 28-8-98).
|