"La fermesa d'un somriure" Sebastià Serra, en la memòria
 
EL PEU, FITER; LA MIRADA, ATREVIDA
veure totes

Palma
Mallorca
Menorca
Eivissa
Grup parlamentari
Consell de Mallorca


 

Notícies. 28/10/2003

El PSM considera que la segona via de cintura és innecessària i excessiva i resultarà molt negativa pel futur dels nuclis afectats

El grup de consellers del PSM considera que la proposta d’una autovia des de l’autopista d’Inca fins a Santa Ponça, coneguda com a segona via de cintura, és excessiva, i resultarà determinant, de manera negativa, pel futur dels nuclis de Palma afectats. En aquest sentit, els nacionalistes opinen que l’execució del projecte implicaria la destrucció d’una extensa zona rural, l’antiga “horta de Palma”, i provocaria un greu impacte territorial, ambiental, social, econòmic i paisatgístic.

El PSM creu convenient prendre mesures per millorar els accessos a Palma, o per evitar-los. Segons els nacionalistes, es podrien dur a terme actuacions en la xarxa viària de Palma, en especial aprofitant millor les potencialitats del Camí dels Reis. Els nacionalistes consideren que també seria una bona alternativa l’adequació i l’eixamplament de l’actual carretera de s’Esglaieta que, a més, enllaçaria d’una manera més ràpida i eficaç amb la UIB i Son Reus que són pretesament els trajectes que el segon cinturó vol arreglar. El PSM opina que és també imprescindible una aposta decidida pel foment del transport públic com alternativa al transport viari.

Als nacionalistes els preocupa també especialment els trams III i IV del segon cinturó, que van des de la carretera de Valldemossa fins a Calvià, pel seu gran cost econòmic i, sobretot, pel seu impacte ambiental, donat que es preveuen túnels per sortejat Genova i la serra de na Burgesa.

El PSM opina que el tractament d’autovia que se li dona al tram I (de l’autopista de l’aeroport a l’autopista d’Inca) era confús en el Pla Director original, ja que apuntava en un plànol que es tractaria d’una duplicació de calçada i en un altre d’una autopista. Els nacionalistes consideren que una carretera convencional de doble calçada seria una solució més adient, tal com contemplava la primera modificació, de l’any 2001.

Per altra banda, el PSM adverteix que la proposta del segon cinturó es lliga amb la previsió del model de Pla territorial que pretén la reconversió del primer cinturó en una via urbana, tipus diagonal, amb la qual cosa, la segona via de cintura esdevendria, en realitat, la primera. Els nacionalistes no comparteixen aquest plantejament que, a mig termini, provocarà l’establiment de tota la banda externa d’aquesta via urbana, cap a la segona via de cintura que esdevindria així la nova frontera.

El PSM posa també de manifest que entre les actuacions noves del Pla hi figura les relacionades amb el tercer cinturó en el tram entre la carretera de Manacor i Pòrtol, ja que s’aixeca la suspensió que mantenia el pla vigent, el qual, tot i preveure aquesta via, es remetia a les previsions que pogués fer el Pla viari de Palma. En aquest sentit, els nacionalistes consideren que el Pla hauria de justificar suficientment la necessitat d’obrir una nova carretera sobre el que és actualment sòl rústic, estudiant alternatives menys impactants per assolir el mateix objectiu, i, arribat el cas, hauria de definir la reserva vial.





      

 

 




PSM Entesa Nacionalista - Avís legal                  Desenvolupat per: