"La fermesa d'un somriure" Sebastià Serra, en la memòria
 
EL PEU, FITER; LA MIRADA, ATREVIDA
veure totes

Palma
Mallorca
Menorca
Eivissa
Grup parlamentari
Consell de Mallorca


 

El PSM opina. 27/05/2010

Blanquerna: símbol de ciutat europea

Article d'opinió de Toni Verger, Secretari General de la Federació PSM-EN de Palma i Director General de Mobilitat del Govern



 

Cada cop la vista es posa més en Europa. Ens fixem en els models productius o en les economies del futur com a paradigmes del progrés. Però també hem de fixar la nostra atenció en les pautes de convivència, i els factors que les potencien. I aquí entra en joc el model de ciutat que volem.

 

Des de la Federació del PSM-EN de Palma hem manifestat en reiterades ocasions la necessitat d’impulsar canvis en el model de ciutat que tenim i, sobretot, el que volem en el futur. Insistim en la necessitat d'impulsar reformes estructurals que han de millorar la ciutat, principalment des del punt de vista de la mobilitat.

 

Per això, i prenent com a exemple la peatonalització del carrer Blanquerna, creiem imprescindible fer una reflexió personal i col·lectiva que ajudi a racionalitzar el tipus de ciutat que estem creant i fomentar els eixos cívics. Però amb responsabilitat, amb el suport del veïnat que ha de participar activament d'aquesta transformació. 

 

Volem una Palma que aprofiti les avantatges que com a ciutat turística de referència té i pugui oferir als seus visitants -però sobretot als seus ciutadans- un model de ciutat que respecta i fomenta la mobilitat sostenible.

 

En aquest mateix sentit, el PSM-EN ja ha demanat a l’Ajuntament que suprimeixi completament la circulació de vehicles al carrer Blanquerna. Perquè apostam per convertir aquest tram de Ciutat en transitable exclusivament per a vianants i ciclistes. Sobretot perquè el projecte d'eix cívic s'ha quedat a mitges i provoca una gran sensació d'inseguretat en els veïns. No es respecten els límits de velocitat, ni les zones de càrrega i descàrrega, ni la senyalització és suficientment clara. Les zones d’aparcament saturen l’espai i el carril bici és envaït constantment per cotxes mal estacionats. Es produeix un problema d’integració entre els diferents espais, ara incompatibles, dins un mateix carrer i poc després de cinc mesos de la seva inauguració. Per tant, s’hi ha d’anar més enllà.

 

A més, perquè s'han d'impulsar polítiques valentes com aquesta que van en benefici dels barris, de la gent que hi viu, que hi treballa, que hi passeja. Perquè facilita la interacció entre el veïns i mostra una ciutat més amable, més acollidora i respectuosa amb la convivència tranquil·la que deixa enrere, entre d'altres coses, el renou dels vehicles que hi circulen. Perquè s’ha de tornar a situar el vianant com a protagonista del sistema de mobilitat de la ciutat, i no els cotxos com passa en l'actualitat.

 

Blanquerna és de moment el millor paradigma d'aquest model de ciutat europea basada en criteris de mobilitat sostenible. Però encara s'ha de perfeccionar. Primer, s'ha de peatonalitzar totalment, deixant un carril de circulació (ben senyalitzat) per a les bicicletes. I després oferir un paisatge alternatiu a l'asfalt, i per tant crear més zones verdes. Però sense oblidar-nos que aquest primer eix cívic de Ciutat ha d'arribar fins el carrer Cotlliure.

 

Però això no s'ha de limitar al carrer Blanquerna. Des de la federació nacionalista de Palma també estem apostant perquè l'eix cívic del carrer Fàbrica sigui una realitat ben aviat i no es produeixin els mateixos errors que en el carrer Blanquerna. I amb el convenciment que serà ben rebut pel veïnat.





      

 

 




PSM Entesa Nacionalista - Avís legal                  Desenvolupat per: