"La fermesa d'un somriure" Sebastià Serra, en la memòria
 
EL PEU, FITER; LA MIRADA, ATREVIDA
veure totes

Palma
Mallorca
Menorca
Eivissa
Grup parlamentari
Consell de Mallorca


 

Notícies. 10/12/2010

El Govern demana a Foment un "estatut de singularitat" per als aeroports de Balears i s'oposa a la privatització

El PSM-EN proposa la descentralització de la gestió aeroportuària, per tal que l'Executiu decideixi si entra o no capital privat en els aeròdroms del país



El Govern remetrà de manera urgent un informe al Ministeri de Foment en el qual li reclama un "estatut de singularitat" per als aeroports de Balears i s'oposa a la privatització o semiprivatització dels mateixos, ja sigui a través de règims concessionals a favor de l' sector privat, tal com ha anunciat l'Executiu central per a determinats aeròdroms, o mitjançant qualsevol altra fórmula que suposi la pèrdua de la gestió pública.

Després de la reunió del Consell de Govern, el conseller de Medi Ambient i Mobilitat, Biel Vicens (PSM-EN), ha explicat que en el citat informe, es defensa una gestió pública dels aeroports de les illes per part de les institucions de les Balears, tenint en compte, d'una banda, "la condició geogràfica de l'arxipèlag i el seu conseqüent condició d'insularitat i, d'altra, el condicionant d'economia predominantment turística de la nostra activitat econòmica global".

En concret, el Govern exigeix un sistema tarifari propi (taxes aeroportuàries) o, com a mínim, una flexibilització de la política de tarifes i preus, que permeti "millorar la competitivitat, incentivar noves rutes i mercats i treballar per a la desestacionalització del producte turístic" .

D'aquesta manera, Vicens ha recalcat que el Govern defensa la "descentralització i individualització" del sistema de gestió aeroportuària, ja que, segons ell, aquest model permet "millorar la competitivitat i alinear l'estratègia de gestió aeroportuària amb les necessitats de l'economia i el transport de cada àmbit insular i del conjunt de les Balears".

Concretament, planteja que la gestió de l'aeroport s'articuli mitjançant una societat individual de gestió o societat filial, de manera que en el futur Consell d'Administració estiguessin representats el Govern central, la societat estatal substitutiva d'Aena i les institucions de Balears.

Així mateix, Vicens proposa la creació d'una societat individual de gestió o òrgan similar per a cada un dels tres aeroports principals de les illes, mentre que, d'altra banda, planteja que l'òrgan de Govern de la societat individual de gestió sigui el Consell de Administració, constituït per representants de l'Executiu central, de la societat substitutiva d'Aena, del Govern, del respectiu Consell Insular; l'Ajuntament, la Cambra de Comerç corresponent i membres del Consell Assessor.

D'altra banda, el model del Govern preveu la creació d'un Consell Assessor constituït per representants dels agents econòmics i socials, que tindrà funcions assessores i consultives.

A més, Vicens advoca perquè els temes i decisions estratègiques que s'adoptin en el nou sistema de gestió requereixin de majories qualificades, referint-se així als nomenaments de posicions executives en els aeroports, les aprovacions de contractacions i execucions de contractes de despesa i inversió; l'aprovació i revisió dels plans directors, estratègics o de negoci, l'aprovació de concursos i adjudicacions de contractes que siguin claus per a la competitivitat de l'aeròdrom i l'aprovació de polítiques de qualitat de servei o de gestió mediambiental.






      

 

 














PSM Entesa Nacionalista - Avís legal                  Desenvolupat per: