PSM-INICIATIVAVERDS presentarà al·legacions al projecte de la Via connectora en ser "una autovia i no una carretera convencional"
Biel Barceló lamenta que s’hagi incomplet l’acord amb el PSOE i el Departament de Carreteres del Consell de Mallorca hagi presentat el projectes sense haver-ho consensuat amb l’equip de govern
El PSM-INICIATIVAVAVERDS de Palma presentarà legacions al projecte de la Via connectora que impulsa el Consell de Mallorca, concretament, al tram comprès entre Inca i Camí dels Reis, en tractar-se, segons ha criticat el secretari general del PSM, Biel Barceló, d'una " autovia i no d'una carretera convencional desdoblada, tal com s'havia pactat en el Pla Director Sectorial de Carreteres ".
En una roda de premsa, Barceló ha considerat "il.lògic" que el Departament de Carreteres del Consell de Mallorca hagi presentat aquest projecte "sense haver-ho consensuat amb l'equip de Govern", tenint en compte, segons ha remarcat, que el que es va acordar entre el PSIB i el Bloc era construir una "carretera convencional en què no es poguessin superar els 80 quilòmetres per hora".
"S'havia parlat de que es faria una via urbana desdoblada i la sorpresa ha estat quan hem vist que el desdoblament és més una autovia", ha subratllat, alhora que ha recordat que el president del Govern, Francesc Antich, "va assegurar al 2008 en seu parlamentària que la velocitat màxima en la Via connectora seria de 80 quilòmetres per hora ".
Per això, ha demanat a la presidenta del Consell de Mallorca, Francina Armengol, que es "aclareixi" amb Antich, després que hagi defensat el projecte del Departament de Carreteres, que permetrà circular per aquesta via a 100 km / h, el que suposa una lleugera rebaixa dels 120 km / h previstos en el projecte de Segon Cinturó ideat pel PP en la passada legislatura.
EL PSIB "S'HA PRECIPITAT"
Barceló ha considerat que no es pot parlar que el PSIB hagi "trencat" el pacte de governabilitat al Consell de Mallorca, si bé ha estimat que aquest partit "s'ha precipitat per les presses" de dur a terme la Via connectora. No obstant, ha considerat que "tot es pot reconduir", de manera que, segons ell, "es pot parlar", amb la finalitat que el PSIB i el Bloc arriben a un acord, sobre la base del que s'ha pactat al començament de la legislatura en el Pla Director Sectorial de Carreteres.
Tot i que ha indicat que és "normal" que alguns es preguntin com és possible que un soci de Govern presenti legacions a un projecte del Consell de Mallorca, Barceló ha apuntat que la seva formació aprofitarà el període d'informació pública per plantejar legacions a la segona fase de la Via connectora, tenint en compte que encara no ha passat per la Comissió Balear de Medi Ambient, a fi de sotmetre a l'avaluació d'impacte ambiental.
"La nostra voluntat és resoldre aquesta polèmica, però el que ha de entonar el mea culpa és el que no ha pactat aquest projecte com tocava", referint-se així als socialistes, als quals ha recordat que els veïns han mostrat la seva "sorpresa", després que s'hagi dit que el projecte havia estat consensuat amb ells. Precisament, els veïns s'han unit sota el paraigua d'una plataforma per protestar per les expropiacions d'habitatges que realitzarà el Consell de Mallorca per a la construcció de la Via connectora.
Així mateix, Barceló ha afegit que el seu partit també defensarà que els enllaços de la primera fase d'aquest projecte també se sotmetin a l'avaluació d'impacte ambiental, tenint en compte, segons ha recordat, que el Departament de Carreteres considerava que la primera fase no tenia de passar aquest tràmit, atès que ja ho havia fet en 2004.
ENLLAÇOS "COMPLICATS"
No obstant això, Barceló ha assenyalat que hi ha una sèrie d'enllaços "complicats", com el de Coll d'en Rabassa, que, al seu parer, han de passar per l'avaluació d'impacte ambiental i, en aquesta línia, ha augurat que en algun punt de la primera fase de la Via connectora caldrà soterrar la carretera o construir algun pont.
El líder del PSM ha recalcat que el seu partit sempre ha defensat que els desdoblaments "han de ser el més respectuosos possibles amb el territori", de manera que ha manifestat que la Via connectora haurà de construir amb el "mínim d'impacte ambiental i d'ocupació del territori ".
Finalment, Barceló ha ressaltat que la voluntat del seu partit és que la primera fase de la Via connectora es vagi construint, mentre que la segona fase "s'ha d'arreglar molt", alhora que ha de passar per la Comissió Balear de Medi Ambient , el que suposarà un tràmit d'un any en què "es pot parlar per mantenir el que havíem pactat".
|